, , ,

Ubat jerawat batu bernanah

Thursday, October 13, 2016


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..

Siapa yang pernah mengalami jerawat batu bernanah mesti rasa macam nightmare  kan??? Saya sendiri pernah mengalami jerawat batu bernanah ni. Time tu hanya Allah je yang tau macam mana perasaan saya nak berhadapan dengan orang ramai. Segan?? Malu?? Tak confident?? Semua ada..

Macam-macam skincare saya beli dan cuba. Dari yang harga murah, harga paling mahal, facial tu ntah dah berapa kali saya buat. Adalah kurang sikit. Tapi beberapa hari lepas tu jadi balik. Kulit saya memang sangat sensitif. Tak boleh air kotor, udara kotor, cuaca panas... Nanti mulalah jerawat tumbuh macam cendawan tumbuh lepas hujan. Tangan pulak rasa gatal je nak picit. Konon-konon bila dah keluar nanah tu nanti cepat lah jerawat tu kecut. Tapi sangkaan saya jauh meleset, jerawat saya makin besar dan merebak. Sedih sangat rasa bila tengok kawan-kawan kulit cantik dan flawless.

Bila dah kahwin, suami pun kesian tengok keadaan kulit saya. Dia pun support saya untuk pergi buat facial yang orang cakap recommend. Lepas beberapa sesi kulit saya nampak perubahan. Tapi sayang, perubahan itu hanya sementara. Bila saya dah stop buat facial kulit saya jadi balik.

Lepas buat research tengok testimoni orang, terus saya buat keputusan untuk ambil suplemen kecantikan. Mula-mula tu memang rasa yakin tak yakin la kan. Mana tak nya, dah banyak duit saya berhabis untuk masalah kulit saya. Hati ni dah hampir rasa putus asa.

Saya cuba amalkan suplemen cantik shaklee. Dalam set cantik tu ada beberapa jenis vitamin.

1. Vitamin C - membantu hasilkan kolagen dalam badan dan membantu untuk pudarkan parut-parut jerawat.

2. Vitamin E - membantu untuk menghalang pertumbuhan jerawat dan bertindak sebagai anti-oksida.

3. B complex - membantu untuk mengawal diri dari stress, stress juga salah satu faktor yang menyebabkan hormon badan tak stabil. Bila hormon badan tak stabil mulalah jerawat tumbuh sana sini.

4. ESP - sumber protein yang membantu untuk memperbaharui sel dalam badan. Ini akan membantu untuk mencantikkan kulit dan membuat kulit lebih cerah.


Selepas beberapa bulan saya amalkan set cantik shaklee ni, kesan nya sangat memuaskan hati saya. Sampai suami puji...."eh, dah makin lawalah sekarang"...(blushing kejap...hehe)

Siapa-siapa yang masih menghadapi masalah kulit jangan segan-silu nak hubungi saya ye..saya sedia membantu.

Pn. Suhana 019-2649982



You Might Also Like

3 comments

  1. Bape lama puan consume produk ni untuk dapatkan kesan positif?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak lama juga sebab kulit saya memang teruk..dalam 5 ke 6 bulan baru nampak kesannya..tapi alhamdulillah sampai sekarang kulit saya makin pulih..saya masih konsisten dengan suplemen cantik ni😊

      Delete
  2. Puan kalau amik semua ni rm bape ye

    ReplyDelete

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts