, , , , , , , ,

Pantang Secara Moden???

Friday, December 04, 2015

Zaman sekarang majoriti kaum ibu lepas bersalin pilih untuk berpantang secara moden. Tapi masih ada yang mengamalkan berpantang secara tradisional. Tak dinafikan memang bagus berpantang secara tradisional. Sebab apa?? Sebab kita tengok la mak2 kita sekarang ni. Anak ramai pun badan masih maintain lagi. Kuat untuk buat semua kerja.

Tapi saya memilih untuk berpantang secara moden+tradisional. Haaa...macam mane tu??

Saya masih mengamalkan bertungku, berbengkung, mengurut, dan mandi air suam. Bab pemakanan saya masih makan menu orang pantang (tapi tak pernah makan ikan haruan). Cuma saya tak makan jamu, minum air akar kayu, minum herba2, dll...

Saya cuma amalkan makan vitamin SHAKLEE sepanjang berpantang dan sehingga kini. Antara vitamin yang sesuai untuk berpantang:

1. B complex
2. Zinc
3. Vitalea
4. Vitamin C
5. Omega guard
6. Ostematrix
7. Alfalfa
8. ESP

Nampak macam banyak kan? Tapi khasiat dia memang mantap. Nak sihat kena lah rajin kan?



Apa kelebihan Set Berpantang Shaklee ni??

1. Tidak panas
2. Tidak menyebabkan jaundice pada anak
3. Tidak sembelit
4. Luka dalaman dan luaran lebih cepat sembuh
5. Bertenaga walaupun kerap bangun malam
6. Gantikan vitamin dan mineral yang hilang semasa bersalin
7. Kesan parut luka lebih cantik
8. Memberi rasa tenang pada ibu (elak meroyan)
9. Mengembalikan kecergasan dan kesihatan dalam masa yang singkat
10. Mudah dimakan dan tidak pahit
11. Dipercayai ramai ibu-ibu Malaysia

Nak tau lagi detail boleh whatsapp saya 019-2649982 (Pn. Suhana)
Saya sedia membantu di mana saja dan bila2 masa. :)








You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

recent posts